ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΜΕΡΑΚΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΑΛΕΝΤΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

ΤΑΛΕΝΤΟ ΓΝΩΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

http://www.wedfilmmakers.com/blog/

Κυριακή 17 Μαΐου 2009

Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ---20 ΜΑΙΟΥ 1941


«Διαβάτη στάσου προσοχή, δω χάμω κείτονται νεκροί, που δεν επρόδωσαν ποτές, ποτέ δεν είπαν ψέματα, τύραννο δεν προσκύνησαν.
«Διαβάτη στάσου προσοχή,και με άξιον νου μελέτα τους, τι αν χαίρεσαι το ωραίο φως κι αν όλο θάρρος περπατάςκι αν σ΄ αγαπούν κι αν αγαπάςκι ότι καλό έχεις στη ζωήστο χάρισαν τούτοι οι νεκροί!»



Στη μέση-μέση η Κρήτη ή καλύτερα οι άνθρωποι Κρήτες και το ερωτηματικό. Ένας τμηματικός ή ένας ολόκληρος θάνατος. Η σκλαβιά ή η ελευθερία; Οι απειλές, οι εκτελέσεις, οι κτηνωδίες φτάνουν στο απροχώρητο.
Η απάντηση: Από τη μαυροφορεμένη Μάνα της Κρήτης που καθώς έσφιγγε το μαύρο της τσεμπέρι κάτω απ΄ το δυνατό σαγόνι της είπε ακριβώς τα λόγια που περίμενε ο γιος της: «είμαι περήφανη! Κάλλιο μια φούχτα τιμημένη στάχτη, παρά γονατισμένος ο λεβέντης μου» και το γνωστό «Δεν την πατείτε εσείς μωρέ την Κρήτη, ανάθεμά σας!».

Οι εκδηλωσεις για την 68η επετειο της μαχης της κρητης ξεκινησαν για να τιμησουν ολους οσους αγωνιστηκαν εναντια στην υποδουλωση των εθνων απο τους γερμανους.
Ο πατερας μου μου ειχε πει οτι στη μαχη που εγινε στο ρεθυμνο εναντια των γερμανων ειχε λαβει μερος και ο παππους μου ο οποιος τραυματιστηκε , επαθε ομως γαγγραινα απο την μολυνση του τραυματος και πεθανε.Ετσι μπορω να ειμαι και γω λιγο περηφανη οτι η οικογενεια μας εδωσε κατι στον αγωνα των κρητων.

2 σχόλια:

Καραβάκι είπε...

Οι Κρήτες μοιάζουν σε πολλά με μας τους Μακεδόνες.Πολέμησαν για την ελευθερία τους και κατάφεραν να μας προσφέρουν μια ζωή δίχως δεσμά.
Καλό απόγευμα Ελευθερίτσα μου!Να είσαι καλά!

Unknown είπε...

Mην ξεχνας Γλυκερια μου οτι οι κρητικοι συμπαθουν ιδιαιτερα τους μακεδονες και τωρα, το εχω διαπιστωσει σε πολλες συζητησεις οταν ειμαι ρεθυμνο.Φιλακια