ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΜΕΡΑΚΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΑΛΕΝΤΟ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

ΤΑΛΕΝΤΟ ΓΝΩΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

http://www.wedfilmmakers.com/blog/

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009

ΚΡΗΤΗ ΜΟΥ


Παιρνοντας στα χερια μου αυτο το βιβλιο ηθελα πολυ να το διαβασω και να δω πως μπορει να περιγραψει την πατριδα μου ενας ξενος συγγραφεας με ριζες ελληνικες και τι μπορει να αποδωσει γιαυτο το νησι.Ημουνα πολυ επιφυλακτικη γιατι στις πρωτες σελιδες ειδα οτι η μεταφραση εγινε με επιχορηγηση του υπουργειου πολιτισμους της τουρκιας, και το οποιο μου το επεσημανε και η φιλη μου φωτεινη .Αρχιζοντας λοιπον να διαβαζω σε ορισμενες σελιδες θυμωσα γιατι παρουσιαζε τους τουρκοκρητικους σαν να ητανε γνησιοι κρητικοι απο καταγωγη και οχι απο κατακτηση.Ομως συνεχιζοντας καταλαβα οτι δεν μπορουμε να αμφισβητουμαι οτι και αυτοι οι ανθρωποι μετα απο πολλα χρονια κατακτησης και περνωντας τα χρονια και οι γενιες δεν ενιωθαν τους εαυτους τους τουρκους αλλα κρητικους,που αγαπουσαν τον τοπο που γεννηθηκαν οπως επισης και οι τουρκοι της μακεδονιας που και αυτοι εφυγαν με την ανταλλαγη και δεν γνωριζαν ουτε τουρκικα ουτε τουρκια ,τους φοβιζε δε το τι θα ευρισκαν οταν εφυγαν με την ανταλλαγη των κατοικων.Η περιγραφη του νησιου ειναι σαν να εχει ζησει η συγγραφεας στα χανια, τα ηθη και τα εθιμα με πληρη περιγραφη, ειναι φυσικα μεροληπτικη απεναντι των τουρκων αλλα σε σφαζει με το μαχαιρι που λενε.Προσπαθω να ειμαι αντικειμενικη και δεν θελω να πω οτι το βιβλιο γραφτηκε για να μας παρουσιασουν τους τουρκοκρητικους σαν αυτοχθονες κατοικους κρητης,ουτε να θελουν να θεσουν κυριαρχικα δικαιωματα.Λυπαμαι για τους ανθρωπους που ξεκληριζονται απο τα σπιτια τους ανεξαρτητως εθνοτητας.Αναλογιζομαι τι περασαν οι ελληνες της μικρας ασιας, του ποντου,της κωνσταντινουπολης.Εχω διαβασει πολλα βιβλια και εχω πονεσει πολυ μαζι τους. Παραθετω ενα αποσπασμα απο το βιβλιο.
Η κρητη ηταν ομορφη και καρπερη σαν τη θλιμμενη φοραδα που μες στην κοιλια της μεγαλωνει το πουλαρακι της με τα καλογραμμενα ματια,σαν τα χορταρια που μετα τη βροχη λαμπουν σα σμαραγδια, σαν τα χαρουπια που σταζει απο μεσα τους το μελι και σαν τα γιασεμια που πριν ακομη ανθισουν,φερνει λιγοθυμια η μυρωδια τους.Οποιος την εβλεπε εστω και για μια μονο φορα ενιωθε να του απλωνει το χερι της υγραινοντας τα χειλη, να τους προσφερει χωρις κρατηματα, με σχεδον οδυνηρη αγνοτητα, το αθωο και αναμμενο κορμι της.
Ετσι γινοταν και θα γινεται με τους αθωους ανθρωπων των λαων θυματα των μεγαλων δυναμεων και συμφεροντων.Ετσι πετσοκοψαν την ελλαδα απο ηπειρο, θρακη, μακεδονια, κυπρο.
Παντως η γραφη της Σαμπα Αλτινσαϊ ειναι πολυ καλη και διαβαζεται ευχαριστα, ευκολα, και σχετικα γρηγορα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: